Categories
Internet, Unix en security

Marketeers en Tweets

Het was te verwachten uiteraard, maar bij het bekijken waarom sommige spamberichten niet netjes naar de Junk-folder viel me iets grappigs op. Sommige partijen zijn begonnen om niet alleen hun responses te monitoren met Google Analytics, maar laten nu ook automagisch een Tweet aanmaken om zo hoger op sommige lijsten te scoren. Of het fair is laat ik even in het midden, maar het lijkt wel langzaam een trend te worden om Twitter-achtige dingen te gebruiken in marketing en de kans dat gebruikers dit naar elkaar doorsturen is vrij klein.

describe LOCAL_TWEET Mailing with Tweet-API
rawbody __A_LOCAL_TWEET /\bhttp:\/\/api\.tweetmeme\.com\/share\?url/i
rawbody __B_LOCAL_TWEET /\bunsubscribe\b/i
meta LOCAL_TWEET ( __A_LOCAL_TWEET && __B_LOCAL_TWEET )
score LOCAL_TWEET 0.001

Met de bovenstaande ruleset voor SpamAssassin is te controleren wat de impact gaat zijn. Een paar dagen loslaten op de honeypot die het bayesianfilter van kenmerken voorziet zou voldoende moeten zijn om te kijken wat de score daadwerkelijk moet gaan zijn en of het effectief is.

By Hans Spaans

Unix & security consultant with a passion for Linux, Solaris, PostgreSQL, Perl and network services, but also a strong believer in open and free source, standards and content.